Skip to main content

PIdato Jamuan Adat Sekapur Sirih

SEKAPUR SIRIH

Assalammualaikum, Wr, Wb
Ampunlah Ambo dek sagalo Datuak jo Tuangku nan gadang basa batuah, nan arif bijaksano, cadiak nan tampek rang batanyo, pandai tampek rang baguru.
Tinggi lah bukik Saruaso
Nampak nan dari gunuang sago
Tujuah Pongkat Tinggi Kapalo
Lidah nan dari Juru Bahaso
Adapun somba sayo ini tidak akan di hotob dirantang panjang, hanyo somba sayo nan kan mahotab nan kan mambantang kahadapan Bapak – bapak, Ibu – ibu Tim Penilai Senior Koperasi Berprestasi Tingkat Sumatera Barat dan hadirin yang berbahagia.
Atai – atai sibungo alai
La kambang bungo sitawa
Tacaca jangguik ka lantai
Namun manusia basifat gawa
Asalnyo luak Tanah data, kok babatu babungo satangkai, basungai bakayu tarab balimau kaum di sanan, batabek kasawah tanga, nan di buek niniek kito, nan maatok sambie duduak, nan manurang sambia tagak, itulah warih nan bajawek, itulah amanat nan dipacik. Ujuang labuah tanjuang sungayang, dalam luak tanah data 12 koto di sanan,babasa baampek balai badaulat nan di pertuan hinggo pintu rayo kahilie, kahilie badatuak mudiak, batuan kadi di padang gantiang, Datuak Mangkudum di Sumaniak, Andomo saruaso, tuan bilal di sungai tarap rajo basa di pagaruyuang itulah nan mamarintah, kadalam luak jo lareh sarato rona jo hulu, balimo rajo di sinan 1. Rajo Luak 2. Rajo Lareh. 3. Rajo di Sondi 4. Rajo di Rona 5. R. di ulu. Tabangun dek Datuak Mangkudum, Nagari Salamat Samparono, Cukuik Jo Adat Pusakonyo, Langkok Jo Barih Jo Balabe utang di kito mamakaikan, Apolah nan kito pakaikan kini.?

Samo sarantak bak bagala, Jaluah Sarangkuah Bak badayuang, timbul patata jo Petiti, dek adat Pusako Lamo dek curiang barieh dalam adat, dalam cupak buatan. Koto Piliang sakato Jo Datuak Parpatiah duo jo Datuak katumangguangan Tumbuah sarupo iko kini, Tasabuik Kato nan duo, satu kato basyariat, nan kaduo paham bahakikat.
Ditilik kato basyariat, lah nyato alua nan baturuik, lah Asa adat nan bapakai di runuik paham nan bahakikat, tasidik di hati di lahiakan Adat nan dari binaruhun, talimpah kaminang kabau, dek namo mulo di turuik, sampai sakarang iko kini, lah jadi taudalan suri.

Indak ka rantak dek ambalau, indak ka kuniang dek saduran, tigo alua nan baturuik tigo pusako nan bamain, partamo sambah manyambah, kaduo baso jo basi, katigo sirieh jo pinang.
Sambah manyambah dalam adat tali batali – undang – undang, piuah bapilin ka limbago, baitu adat pusakonya.
Tasabuik baso jo basi, salembak nan dari kadudukan Bapak – bapak jo Ibu – ibu hadirin sakalian, nan patuik kok kurang Mulie, barih di ateh kok kabawah, patuik di tongah kok katapi, dek ragu juaro janang, khilaf khilafat sifat alam, ampun jo rela kami minta, kapado Bapak – bapak Ibu – ibu hadirin sekalian.

Sairing balam jo barabah, balam lalu barabah mandi,
Sairiang salam dengan sambah,
Sambah lalu salam kumbali

Comments

Popular posts from this blog

laporan percobaan listrik statis

I. TUJUAN 1. Untuk mengetahui adanya gaya listrik statis. 2. Untuk membuktikan adanya gaya listrik statis dengan menggunakan rambut kering dan rambut kering II. ALAT DAN BAHAN a. Sisir plastiK b. Rambut seseorang yang agak tebal dan kering c. Potongan-potongan kertas kecil III. CARA KERJA a. Sebelum proses penggosokan baik sisir maupun rambut sama-sama bersifat netral. Pada keadaan netral, jumlah muatan listrik positif sama dengan netral, jumlah muatan listrik positif sama dengan dengan jumlah electron ). b. Sisirlah rambur kering yang agak tebal dengan sisir plastik c. Kemudian dekatkan sisir plastik itu ke potongan-potongan kertas kecil d. Amati apa yang terjadi IV. DATA PENGAMATAN NO Keadaan Sisir Keadaan Kertas 1 Netral sebelum di gosok rambut Diam tak bergerak 2 Sesudah di gosokkan ke rambut Bergerak / tertarik kearah sisir V.

kumpulan Pidato Pasambahan Adat Minang Kabau

ASS.WBB.. MANO SAGALO NINIAK MAMAK NAN GADANG BASA BATUAH RILA JO MAAF AMBO PINTAK NAN DIATOK ATEH SURAMBI DISUSUN JARI NAN SAPULUAH SOMBAH JO SIMPUAH MANJALANI KABAKEH DATUAK SOMBAH SABARIH SAPATAH KATO. BARI AMPUN LAH SAYO MANDATANGKAN SOMBAH, SOMBAH SAUJUD MANJALANI, KAHARIBAAN SAGALO DATUAK SAGALO TUK ANGKU, NAN SAISI RUMAH NAN KO, NAN TATANAI DEK LANTAI, NAN TALINGKUANG DEK DINDIANG, NAN TASUNGKUIK DEK ATOK, GADANG INDAK DISABUIK GALA, KETEK INDAK DI IMBAU NAMO, DALAM BUAH PASAMBAHAN KASADONYO, ZAHIRNYO SAMBAH BAKEH DATUAK. JO SAMBAH SIMPUAH SALAM DIANGKEK, SAKALI GAWA BARIBU AMPUN, MAAFKAN JUO BADAN AMBO, DALAM BUAH PASAMBAHAN, KOK SALAH MINTAK DI PATUIK IN, SASEK MINTAK DI IMBAU, TALUNCUA MINTAK DISENTAK, SOBOK AMBOKO KURANG PANDAPEK NAN BAK SIKEK, KURANG SUSUN NAN BAK SIRIAH, ILMU PANGATAHUAN JAUH SAKALI, A-LA NAN KAJADI BUAH PASAMBAHAN DIADAT SAWAJAH KO KINI, ALA KATANGAH SIRIAH DI CARANO, NINIAK MAMAK SARATO TUK ANGKU, DUDUK BALINGKUANG KASADONYO, SOMBAH MANYOMBAH DIPABANYAK

SISTEM ADMINISTRASI KEPEGAWAIAN

SISTEM ADMINISTRASI KEPEGAWAIAN menurut modul UT yang kubaca : Administr a si kepegawaian merupakan suatu sistem terbuka yang terdiri dari unsur- u nsur (komponen) yang dikendalikan kearah sasaran agar mencapai hasil yang optimal. Untuk itu sistem mendapat input berupa informasi tentang kebutuhan pegawai yang diperlukan, keadaan pasar tenaga kerja dan lain-lain. Input diproses dalam sistem menghasilkan output . proses yang terjadi dalam sistem adalah interaksi unsu r yang berhubungan secara seri yaitu suatu kegiatan merupakan kelanjutan dari seri sebelumnya. Sebagaimana telah diuraikan diatas bahwa sistem kepegawaian memiliki pengertian lebih luas bukan hanya berkaitan dengan sistem pengangkatan pegawai tetapi juga meliputi perencanaan, pembinaan karier, pengendalian dan sebagainya. Secara umum kita mengenal beberapa sistem kepegawaian sebagai berikut: -         Integratet system : suatu sistem kepegawaian, dimana manajamen kepegawaian mulai dari rekutmen, penempa